۱۳۸۸/۰۵/۱۷

جعفری جلوه در گفت و گو با ايلنا: مقدمات اجراي قانون كپي رايت در ايران فراهم شده است

ایلنا: امروز براي حمايت از بازي‌هاي ملي و ساير توليدات فرهنگي داخلي گريزي از قبول كپي‌رايت نيست به دليل آنكه محصولات داخلي با قيمت تمام شده عرضه مي‌شوند و اين در حالي است كه محصول خارجي بسيار ارزان‌تر در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد.
محمدرضا جعفري‌جلوه در حاشيه بازديد از نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي سرزمين من در گفتگو با خبر نگارایلنا با اشاره به لزوم توجه به بازي‌هاي رايانه‌اي ونظام مند کردن تولید و ورود این بازهای به کشور گفت: ستاد مبارزه با تكثير غيرمجاز محصولات سمعي و بصري، بازي‌هاي رايانه‌اي را نيز تحت پوشش خود قرار داده است و سعي دارد جلوي توزيع غيرمجاز بازي‌ها را بگيرد.
وي ادامه داد: البته فقط با طرح‌هاي انتظامي و سلبي نمي‌توان جلوي تكثير غيرمجاز بازي‌ها و فروش آنها را گرفت.
معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي‌ در جهت نظام‌مند كردن اين بازي‌ها با نصب هولوگرام به عنوان شناسه و دسته‌بندي بازي‌ها گام‌هاي بزرگي را در اين عرصه برداشته‌است .
وي افزود: هر اثر خارجي و ايراني كه در بازار عرضه مي‌شود بايد داراي شناسه باشد واين شناسه باعث مي‌شود تا هم دغدغه توليدكنندگان كاهش يابد و هم ضريب اطمينان براي مصرف‌كنندگان بالا برود.
جعفري‌جلوه با اشاره به لزوم قبول قانون كپي‌رايت گفت: امروز براي حمايت از بازي‌هاي ملي و ساير توليدات فرهنگي داخلي گريزي از قبول كپي‌رايت نيست به دليل آنكه محصولات داخلي با قيمت تمام شده عرضه مي‌شوند و اين در حالي است كه محصول خارجي بسيار ارزان‌تر در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد.
وي افزود: اجرای قانون كپي‌رايت موجب خواهد شد كه محصولات خارجي بر اساس يك قانون نظام‌مند عرضه شوند وهمچنين قدرت رقابت محصولات داخلي و توليد‌كنندگان داخلي را در رقابت با محصول خارجی بالا مي‌برد.
وي در خصوص زمان اجراي قانون كپي‌رايت گفت: مقدمات آن فراهم شده است و افكار عمومي آمادگي پذيرش اين قانون را دارد و تصور مي‌كنم در آينده نزديك اين قانون تصويب شود.
در نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي كه به نام بازي‌هاي سرزمين من در كنار محل برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان‌ برگزار مي‌شود، بيش از 14 شركت و موسسه توليدكننده محصولات و بازي‌هاي رايانه‌اي آثار خود را به نمايش گذاشته‌ان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر