۱۳۸۸/۰۵/۰۸

ابراهیم حاتمی کیا:اگر سيف الله داد نبود از كرخه تاراين ساخته نمي‌شد

ایلنا:سيف‌‌الله داد انسان بزرگي بود كه نبود او غيرقابل جبران است.
ابراهيم حاتمي‌كيا كارگردان سينما در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، ضمن ابراز تاسف از درگذشت سيف‌الله داد افزود: سيف‌الله داد اصول و قواعد سينما را به خوبي مي‌دانست و از فيلم‌سازان حمايت مي‌كرد.
حاتمي‌كيا ادامه داد: اگر داد نبود از كرخه تار اين ساخته نمي‌شد، هر چند ما در طول فيلم بر اساس تقسيم كار سمت مدير توليد را به او داده بوديم ولي او بيشتر از يك مدير توليد فعاليت مي‌كرد و به نوعي عمود خيمه فيلم از كرخه تاراين بود.
حاتمي‌كيا كه بسيار متاثر بود ادامه داد: سيف‌الله داد در زمينه سينما هميشه خط‌شكن بود چه زماني كه فيلم كاني مانگا را ساخت و چه زماني كه بازمانده را كارگرداني كرد.
من هيچ وقت به او به چشم يك مسوول يا مديري كه فقط قصد امر و نهي را دارد نگاه نكردم بلكه او بسيار با سينماگران دوست و رفيق بود، و فارغ از ديدگاه سياسي خود تلاش مي‌كرد تا فيلم‌سازان آثار خود را بسازند.
حاتمي‌كيا ادامه داد: در زمان ساخت از كرخه تاراين فيلم‌سازان ايراني تازه به خارج از كشور رفته بودند و داد بسيار تلاش كرد تا اين راه باز شود و ادامه داشته باشد، ما در طول ساخت اين فيلم شب‌هاي بسياري با هم در كنار رود راين گفت‌وگو مي‌كرديم و به نوعي قسمتي از اندوهي كه در فيلم از كرخه تا راين وجود دارد محصول غم دروني داد بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر