۱۳۸۸/۰۵/۰۸

تهمینه میلانی :داد توانایی برقزاری دیالوگ را داشت

ایلنا:زنده ياد سيف‌الله داد از جمله مديراني بود كه بيشتر از هر مدير ديگري توانايي برقراري ديالوگ با سينماگران را داشت.
تهمينه ميلاني كارگردان سينما با ابراز تاسف از درگذشت سيف‌الله داد درباره سابقه همكاري خود با وي گفت: در زمان ساخت فيلم بچه‌هاي طلاق، فيلم‌سازي براي كارگردانان زن بسيار ساخته بود، من اولين فيلم خود را بچه‌هاي طلاق را ساختم و آقاي عبدالله اسفندياري به من تكليف كردند و سيف‌الله داد را به عنوان تدوينگر به من معرفي كرد و از آن زمان باب آشنايي من با داد آغاز شد.
وي ادامه داد: چند جلسه با آقاي داد جلسه گذاشتيم و ايشان متواضعانه اعلام كرد كه اگر كار من مورد پسند نبود خودم از تدوين فيلم انصراف مي‌دهم، اما اين اتفاق نيفتاد و فيلم در طي 18 روز مونتاژ شد.
ميلاني ادامه داد: هرچند من و آقاي داد شباهت فكري نداشتيم ولي در بعضي موضوعات هم‌سو بوديم و حتي زماني در كانون كارگردانان با هم هم‌راي بوديم.
كارگردان فيلم نيمه‌پنهان افزود: زماني كه من تقاضاي ساخت فيلم نيمه‌پنهان را به وزارت ارشاد دادم، آقاي داد معاون سينمايي بود و با وجود آنكه با فيلم موافق نبود اما از انجا كه به نفس حركت هنرمند اعتقاد داشت اجازه ساخت فيلم را به من داد .
وي ادامه داد: زماني كه فيلم آماده نمايش شد سيف اله داد با ذكر اينكه مسئوليت فيلم با خود من است پروانه نمايش فيلم به بدون يك پلان حذفي صادر كرد و حتي بعد از اكران فيلم كه مشكلاتي براي فيلم به وجود آمده بود و من به عنوان كار گردان فيلم به زندان افتادم آقاي داد با وجود آنكه معاون سينمايي نبود همراه با آقاي پزشك و مسجد جامعي و آقاي خاتمي تلاش بسيار كردند تا من را از زندان آزاد كنند اولين فردي بود كه بعد از آزادي از زندان با من تماس گرفت و بسيار پيگير بود.
ميلاني ادامه داد: از زماني كه من داد را مي‌شناختم وي قابليت برقراري ديالوگ را با سينماگران داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر